'De achterban leeft in uitersten van emoties, daar moet je tegen kunnen''

Wilco van Schaik ziet het nieuwe seizoen van FC Utrecht met vertrouwen tegemoet. De algemeen directeur van de club uit de Domstad beseft echter ook dat men niet te hoog van de toren moet blazen.

"Vóór de eerste training heb ik spelers en trainers toegesproken en ze onder meer gezegd dat FC Utrecht qua druk, ambities en uitdagingen na de topdrie ook een topclub is", vertelt hij in gesprek met Voetbal International. "Komt ook doordat Utrecht de vierde stad van Nederland is. De achterban leeft in uitersten van emoties. Daar moet je tegen kunnen als speler en trainer", meent de bestuurder, die weigert om een doelstelling uit te spreken.

"We hebben onze lessen geleerd, we zijn te open geweest en hebben daardoor misschien te hoge verwachtingen gecreëerd", erkent Van Schaik. "Deze club is van zichzelf al krachtig. We moeten juist meer stap voor stap werken vanuit onze visie. Wij willen een stabiele subtopper worden, maar ook spelers beter maken en het team beter laten spelen. We willen in alles beter worden en daarom had ik Erik al langer op mijn netvlies. Hij heeft in de top gewerkt bij FC Twente, PSV en Bayern München en is succesvol geweest als hoofdtrainer van Go Ahead Eagles", besluit hij tevreden.

Lees meer: