Burgemeester verbiedt opnieuw oefenwedstrijd tegen buitenlandse opponent

Nadat de burgemeester van Nieuwegein al een oefenpotje tegen Derby County, gepland op 24 juli, heeft afgelast vanwege angst voor supportersrellen, heeft nu heeft de burgemeester van Tegelen een streep gezet door de vriendschappelijke wedstrijd tegen Anderlecht. Dit duel zou op 10 juli gespeeld worden.

De burgemeester was ook bang voor supportersproblemen en daarom zal de wedstrijd niet gespeeld worden, zo meldt het Algemeen Dagblad. Voor het oefenduel met Derby County wordt nog naar een nieuwe locatie gezocht.

Er zijn meer clubs uit de Eredivisie die moeite hebben met het samenstellen van een oefenprogramma; eerder verbood de burgemeester van Eindhoven al een oefenduel tussen PSV en Borussia Mönchengladbach. ADO Den Haag zou op 31 juli oefenen tegen Real Zaragoza, maar deze club heeft wegens financiële problemen zijn tour naar Nederland geannuleerd.

Lees meer: