Barkas pakt rood tegen FC Porto: "Dan krijg je een reactie, logisch"

FC Utrecht pakte vorige week een punt tegen FC Porto. De Domstedelingen kwamen met tien man te staan, na een rode kaart voor Vasilis Barkas. De doelman deelde een 'kopstoot' uit en werd daarvoor bestraft. 

In Pessel & Boonen van RTV Utrecht wordt het moment besproken. "Natuurlijk was Barkas een beetje gefrustreerd dat de 1-1 erin gevlogen was. Maar ja, dan komt die speler en die duwt hem (Barkas, red.) eerst in zijn onderrug", zag Paul Pessel. "Dan komt hij weer terug, duwt 'ie hem nog een keer."

"Dan krijg je een reactie. Dat is ook logisch. Dan duwt 'ie zijn kop tegen hem aan. De scheidsrechter staat er bovenop, die ziet het als kopstoot en gewelddadige actie. Daarom werd 'ie eruit gestuurd", zegt Pessel. 

Of FC Utrecht met elf man een beter resultaat had kunnen halen, vraagt Appie Boonen vervolgens. "Niet beter, want 1-1 is een fantastisch resultaat tegen FC Porto. Het had heel mooi geweest als de 1-1 niet gevallen was en de 1-0 wat langer vast hadden kunnen houden", aldus Pessel.

Lees meer:
0 reacties