Barkas erkent zwak punt bij FC Utrecht: "Dat kan iedereen zien"

Vasilis Barkas
Vasilis Barkas Foto: © BSR Agency

Doelman Vasilis Barkas ziet geen reden waarom FC Utrecht niet 'gewoon' drie punten kan halen op bezoek bij NEC. De keeper erkent dat FC Utrecht niet in goede vorm is, maar weet ook dat het de voetballerij eigen is.

"Dit maak je iedere twee, drie jaar mee in de voetballerij", zegt de Griek rustig in gesprek met RTV Utrecht. "Dat is normaal. Je kan niet altijd succesvol zijn. We moeten bij elkaar blijven en als team sterk zijn." In Griekenland en Schotland, waar hij in het verleden keepte, zou een trainer echter al wel op straat gezet zijn, erkent hij. "Daar hebben ze een andere cultuur", zegt Barkas. "Het moet niet over de coach gaan maar over het team. Coaches kunnen gaan, spelers kunnen gaan, maar het team is er altijd."

"FC Utrecht staat boven iedereen. We moeten een manier zien te vinden om FC Utrecht weer op de plek te brengen waar het hoort", meent de keeper, die ziet dat het vertrouwen broos is. "Dat kan iedereen zien. Maar dat kan met een gelukkige overwinning zo weer terug zijn."

Door de matige reeks heeft Barkas ook veel doelpunten om de oren gekregen. "Het maakt mij niet uit of ik een fout maak of tegengoals maak. We moeten gewoon een manier vinden om de 3 punten te veroveren", zegt de keeper.

"We gaan er vechten voor de 3 punten", reageert Barkas vervolgens over het duel met de Nijmegenaren. "En wij hebben eerder dit seizoen van ze gewonnen", sluit Barkas af. Door een treffer van Miguel Rodríguez won FC Utrecht afgelopen jaar met 1-0 van NEC. 

Lees meer:
0 reacties