'Anouar is echt gebroken, we hadden hem moeten beschermen''

FC Utrecht kwam maandag met een opmerkelijk besluit door Anouar Kali alsnog te schorsen voor zijn slaande beweging jegens ploeggenoot Kristoffer Peterson. Wilco van Schaik erkent dat de clubleiding een grove fout heeft gemaakt door hem in eerste instantie niet te straffen.

"Anouar is echt gebroken. We hadden hem moeten beschermen door hem niet te laten spelen", vertelt de bestuurder tegenover het Algemeen Dagblad. "Hij zei dat het de beroerdste dag uit zijn leven is geweest, dat hij zondag tot in zijn tenen voelde hoe fout hij is geweest. Hij is flink gestraft, ik hoop dat het nu klaar is. Anouar heeft een fout gemaakt, maar verdient het niet dat dit hem nog lange tijd wordt nagedragen", benadrukt Van Schaik.

Opmerkelijk genoeg werd adviseur Adriaanse in eerste instantie niets gevraagd over eventueel te nemen maatregelen. "Dat kwam omdat Co terug kwam van vakantie en in alle hectiek een afspraak niet door kon gaan", verklaart hij. "Zaterdag is het uitgebreid besproken, normaal had ik hem als een van de eersten gebeld. Hij was vandaag ook niet verrast dat we om zijn gegaan, hij kende onze twijfels al", aldus Van Schaik.

Lees meer: