Alflen: ''Feyenoord en FC Utrecht gaan vaak hand in hand''

Rob Alflen kijkt uit naar de wedstrijd tegen Feyenoord. Zondag om 14.30 gaan de Rotterdammers op bezoek in de Galgenwaard en de trainer van FC Utrecht is onder de indruk van de tegenstander. "Ik vind Feyenoord een hele mooie club, die ik ook altijd met interesse volg", zegt hij tegen RTV Utrecht.

"Het is een beetje FC Utrecht in het groot, een echte volksclub", vervolgt de 46-jarige oefenmeester. "Het lijkt allemaal net zo normaal als bij ons, maar het is daar groter. Ik vind het ook altijd wel prettig - als je van tevoren over zo'n wedstrijd nadenkt - dat de supporters van beide clubs over het algemeen goed met elkaar overweg kunnen."

Met de goede band tussen beide supportersgroepen doelt Alflen op de club die beide ploegen als aartsrivaal zien: Ajax. "We hebben een gemeenschappelijke vijand", meent de Utrecht-trainer. "Feyenoord en FC Utrecht gaan vaak hand in hand. In alle opzichten vind ik dit een wedstrijd waar je met alle plezier naar uitkijkt."

Lees meer: