Ajax krijgt belangrijk drietal terug voor duel met FC Utrecht

Mika Godts en Wout Weghorst (Ajax) juichen
Mika Godts en Wout Weghorst (Ajax) juichen Foto: © BSR Agency

FC Utrecht staat zondag voor een zware uitwedstrijd tegen Ajax, dat in aanloop naar het duel goed nieuws kreeg vanuit de ziekenboeg. Trainer Oscar García kan weer beschikken over Davy Klaassen, Wout Weghorst en Owen Wijndal, waardoor de Amsterdammers met extra vertrouwen toewerken naar de ontmoeting met de Domstedelingen.

"Klaassen heeft de laatste dagen meegetraind met de groep. Daarnaast zijn Owen Wijndal en Wout Weghorst hersteld", vertelt García tegen de clubmedia. Vooral de terugkeer van Klaassen is opvallend. De middenvelder stond sinds De Klassieker tegen Feyenoord buitenspel met een knieblessure, maar lijkt op tijd fit voor de slotfase van het seizoen.

Ook Weghorst en Wijndal zijn weer inzetbaar. De spits meldde zich vorige week ziek af voor het duel met PSV, terwijl Wijndal ontbrak vanwege een blessure. Ajax hield in Eindhoven een punt over aan het duel en García was tevreden over wat hij van zijn ploeg zag. "Natuurlijk zijn er altijd details die we willen verbeteren, maar over het algemeen zag ik een team dat samen heeft gestreden en tot het einde geloof hield. Die mentaliteit is belangrijk met het oog op de laatste wedstrijden."

De trainer van Ajax verwacht desondanks een lastige avond tegen FC Utrecht. "FC Utrecht is een sterk team met duidelijke ideeën en veel intensiteit. Ze hebben tot dusver een goed seizoen en ze zijn lastig te bespelen vanwege hun goede organisatie. We verwachten een pittige wedstrijd, zeker in deze fase van het seizoen waarin elk punt cruciaal is voor iedere club", besluit García.

Lees meer:
0 reacties