Achterban FC Utrecht ontevreden: ''Dat zijn wij ook allemaal, dus dat is terecht''

FC Utrecht neemt het zondag in eigen huis op tegen FC Dordrecht, de geplaagde hekkensluiter van de Eredivisie. Wilco van Schaik beseft welke belangen er op het spel staan in de Galgenwaard.

"Voor ons is Dordt-thuis echt een wedstrijd in een serie waarin het moet gebeuren", erkent hij in gesprek met het AD. "Natuurlijk hadden we gehoopt dat het sportief al beter zou lopen. We hebben voor een bepaalde lijn van voetballen gekozen, spektakel beloofd. Maar er ook altijd bij gezegd dat het een 'driejarentraject' is om zover te komen. En dat het met vallen en op staan zou gaan", legt Van Schaik uit.

"Natuurlijk snap ik de emoties die er nu bij sommige supporters leven", vervolgt de bestuurder. "Ze zijn ontevreden. Vooral over onze thuisduels. En dat zijn wij ook allemaal, dus dat is terecht. Dat willen we recht zetten. Zeker in Utrecht heeft iedereen het hart dan op de tong. Maar puur op emoties kunnen wij geen beleid uitvoeren", beseft Van Schaik.

Lees meer: