Acheffay baalt van FC Utrecht: ''Ik was klaar voor een eerste elftal''

Hicham Acheffay verliet FC Utrecht afgelopen maand voor een avontuur in Zwitserland. De buitenspeler staat inmiddels onder contract bij Grasshoppers. In gesprek met Voetbalzone laat Acheffay weten te balen van dat hij bij de Domstedelingen geen echte kans in het eerste elftal heeft gekregen.

"Daar zat je iedere dag mee, natuurlijk", begint de aanvaller. "Maar ik liet het niet blijken. Ik liet gewoon mijn voeten spreken en probeerde te bewijzen dat ik er wel bij hoor. Bij Vitesse kon ik al met het eerste meetrainen. Maar weet je wat? Ik focuste me gewoon op mijn prestaties bij Jong Utrecht en ging stap voor stap kijken of je dichterbij komt."

"Dat heb ik naar mijn mening gedaan. Ik ben niet iemand die erover zeurt dat hij geen kans krijgt. Nee, ik doe gewoon mijn ding. Als je het goed doet bij Jong Utrecht en dan geen kans krijgt om mee te trainen, is het jammer. Als een kans in de Eredivisie uitblijft, ga je naar iets anders kijken", vervolgt Acheffay.

"Ik was klaar om ergens in een eerste elftal te spelen en had het gevoel dat ik een beetje was uitgeleerd in de Keuken Kampioen Divisie. Na vorig seizoen vond ik het nog te vroeg om weg te gaan, het afgelopen halfjaar was goed en ik vond dat ik nu voor mijn gevoel klaar voor een stap hogerop. Als dan zo’n club zich bij mijn zaakwaarnemer Dries Boussatta meldt... Eigenlijk heb ik er niet over getwijfeld", sluit hij af.

Lees meer: